Néhány tipp, hogy jobban tudjon aludni

Az alvás egy olyan luxus, amire van, hogy kevesebb órát tudunk a napunkból áldozni. Sőt, bizonyított, hogy a friss szülők körülbelül 4 hónapnyi órát veszítenek el az éjszakai járkálással. Viszont sok esetben csak az elhatározásunkon múlik, hogy minőségibbé tegyük az alvásunkat. Íme néhány ötlet, amivel könnyebbé tehetjük az ébredést, és jobbá az alvást.

Jó tudni

Legutóbbi tanulmányok szerint az ideális alvási idő 7-8 óra közé esik, ami egyénenként változik. Ha ennél kevesebbet alszunk, akkor érzékelhető az alváshiány sokrétűen kiterjedő hatása: Figyelemhiány, fáradékonyság, sőt, ha hosszú távon nem alszunk eleget, akkor nagyobb eséllyel lehetünk cukorbetegek, lehet szívelégtelenségünk vagy könnyebben hízunk el. Hasonló hatást vált ki az is, ha rendszeresen túl sokat alszunk. Szóval érdemes belőni az arany középutat és törekedni arra, hogy bioritmusunkat lehetőleg ne borítsuk fel életvitelünkkel. Egy jó matraccal is elősegíthetjük szervezetünk mindennapi regenerálódását.

Építsünk ki rutint

A szervezetünk szereti a megszokottat. Ha tehetjük, keljünk fel minden nap hasonló időben, legalábbis azonos órában. Igen, még hétvégén is, ezt a szervezetünk meghálálja majd hétfőn.

Se alkohol, se koffein, se dohány

Nem újdonság, hogy a fent említettek folyton előkerülnek, ha egészségünk megőrzéséről van szó. Lehet, hogy alkoholfogyasztás esetén könnyen álomba szenderülünk, viszont az alvás minősége igencsak gyenge lesz. A koffeinfogyasztásnak is negatív hatással van, különösen a REM fázisra, hiszen ilyenkor ez rövidebb ideig tart, ezáltal nem lesz kellően pihentető az éjszakánk. Végül pedig a dohányzás is sokakban megnyugtató érzést vált ki, mégis ezek együttesen jelentősen befolyásolják az alvási ciklust.

Képernyőmentesség

Tudósok szerint nem egészséges az elektronika a hálószobában, hiszen az állandó fény és inger elhiteti az agyunkkal, hogy még nappal van – ezáltal nem tud alvó módba kapcsolni szervezetünk. Ha tehetjük, ne tartsunk televíziót a hálóban, illetve az okostelefonokat is tartsuk nehezen elérhető helyen.

Az ágy habitusa

Az ágy helye az alvás helye. Sokan tudtukon kívül ott is hibáznak, hogy az ágyból nézik a televíziót vagy dolgoznak a laptopon, akár vacsoráznak is. Így az agyuk beáll arra, hogy ez egy többfunkciós hely, ahol sok minden történhet, nem pedig kizárólag a pihenés helye.

Ez a bejegyzés az Egyéb kategóriában van. Adja a könyvjelzőkhöz: Bookmark.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

húsz + tizenkilenc =