Gyakori tévhitek az alvásról

Az emberek többségével időnként előfordul, hogy egy-egy éjszaka nehezen tud elaludni, vagy egész éjjel forgolódik. Rengeteg tévhit kering a köztudatban a jó alvásról, valamint arról, hogy mi segíti, és mi hátráltatja azt. Ne higgyenek tehát a következő öt tévhitnek!

Az alkohol segít elaludni

Egy pohár bor lefekvés előtt akár még segíthet is az elalvásban (habár sokan felfrissülnek az alkoholtól), azonban magáról az alvásról közel sem mondható el, hogy pihentető lesz. Az alkohol akadályozza a szervezet melatonin-termelését, ami pedig szükséges lenne a nyugodt alváshoz. A lefekvés előtti alkoholfogyasztás megzavarja az alvás REM fázisát és az álmodást is, aminek eredményeképp frissesség helyett valószínűleg fáradtan fog ébredni, amikor megszólal az ébresztő.

Álmatlanságban szenved? Maradjon az ágyban!

Helyzettől és egyéntől függően hatékony. A szakértők véleménye is megoszlik e kérdésben, de abban többnyire egyetértés van, hogy ha úgy érzi, képes kényelmesen kikapcsolódni, akkor valóban maradjon az ágyban, és hagyja, hogy kipihenje magát a szervezete is. Ha azonban csak egy helyben fekszik és egyre idegesebb és frusztráltabb, inkább keljen fel és kezdjen magával valamit!

Nem árthat a délutáni kávé

A kávé hatása függ az életkortól, az évszaktól, illetve attól, hogy a szervezet mennyire érzékeny a koffeinre, de alapvetően elmondható, hogy rossz hatással lehet az alvásra a nap bármely szakaszán elfogyasztott csésze.  Hét óra eltelte alatt is csak az elfogyasztott koffeinmennyiség felét képes lebontani az emberi szervezet! Ha nem képes elaludni éjszaka, próbálja meg először kihagyni az ebéd mellé bedobott kávét, ha ez sem segít, kevesebb kávét fogyasszon reggelire! Még mindig nincs változás? Marad a koffeinmentes kávé.

Jól befűtött szobában könnyebb elaludni

Valójában épp az ellenkezője az igazság. Az alváshoz az ideális hőmérséklet 12 és 24 Celsius-fok közé esik – ebbe az elég széles tartományba esik az az ideális hőmérséklet, amely mellett a test hőmérséklete lecsökkenhet és az alvási ciklusok zavartalanok. Ehhez szükséges a jó szellőzés és a könnyű vagy közepesen vastag takarók, valamint figyeljen, hogy kezét és lábfejét tartsa melegen.

A szénhidrátban gazdag nasi lefekvés előtt azonnal elaltat

A szénhidrát növeli a triptofán-szintet, amely serkentheti az alvást segítő szerotonin termelését. Ugyanakkor a szakértők óva intenek a nehezebb ételek lefekvés előtt 1-2 órán belül való fogyasztásától: ezzel nemcsak a testhőmérséklet emelkedik meg, hanem emésztési panaszokat is okozhat, ami nem épp altató hatású.

Forrás: rd.hu

Ez a bejegyzés az Egyéb kategóriában van. Adja a könyvjelzőkhöz: Bookmark.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhat − 10 =