10 módszer a pihentető alvásért

Semmi nem befolyásolja annyira a munkaképességünket, mint egy álmatlan éjszaka. Sokféle módszer létezik azonban az álmatlanság leküzdésére és a pihentető alvás elérésére. Íme, a 10 legjobb természetes altató módszer!

Testmozgás az alvás elősegítésére

Mindannyian tudjuk már, hogy a testmozgás rendkívül fontos egészségünk megőrzése érdekében, többek közt az alvásra is jó hatással van. A gyakorlatokat csak reggel vagy délután végezd, ne este!

Egyél, hogy elősegítsd az alvást!

Egyes élelmiszerek jobban serkentik az alvást, mint mások. Biztos hallottál már a meleg tej, a kamillatea és a pulykahús jótékony hatásáról az álmatlanság ellen, de ezeken kívül számos más táplálék is hatékonynak bizonyul: banán, krumpli vagy teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér.

Edzéshez készül
Éjszaka telefonozó gyerek
Alvás előtt csökkentsd a számítógép vagy televízió előtt töltött időt!

Lefekvés előtt már ne nézd meg az e-mailjeidet és ne tévézz! A fényt árasztó készülékek közvetlen lefekvés előtt való használata másféleképpen serkenti az agyi tevékenységet, mint kellene alvás előtt. A fény stimulálja az agyat és hamis éber állapotot idéz elő.

Sziesztázás

Lassan, de biztosan, a 20 perces sziesztázás hatékonyságát egyre jobban kezdik elismerni. A nagy cégek kezdenek speciális helyeket biztosítani az alkalmazottak sziesztázására.

Alvás közben oldd meg a problémáidat!

Nehéz döntés előtt állsz, vagy van egy megoldásra váró problémád? A tanulmányok arról tanúskodnak, hogy a jó alvás segít a problémák megoldásában.

Győzd le az álmatlanságot a vizualizációs technika segítségével!

Nehéz egész éjjel ébren maradni, tudva azt, hogy másnap nem leszel valami produktív. Ha álmatlanságtól szenvedsz, érdemes kipróbálni egy meditatív vizualizációs technikát, hogy lelassítsd az agyműködésed ritmusát.

Kerüld az olyan ébresztőt, mely megijeszthet

Senki sem szeretné úgy kezdeni a napot, hogy ki kelljen szállnia az ágyból kikapcsolni azt a rettenetes ébresztőórát. Ajánlott két ébresztőórát használni: az egyiket, lehetőleg rádiósat, az éjjeli szekrényre tedd, a másikat meg az asztalra. Az utóbbit állítsd be egy perccel későbbre. Ilyen módon tudni fogod, hogy egy perced van felébredni és kikapcsolni az asztalon levő ébresztőt. Természetesen vannak olyanok is, akik már az ébresztőóra csengése előtt felébrednek.

Tanulj meg tudatosan álmodni!

Rémálmaid vannak? Megváltoztathatod őket, ha alvás közben tudatosítod magadban azt, hogy álmodsz! A tudatos álmok számtalan lehetőséget kínálnak arra, hogy az álmaidat ellenőrzés alatt tartsd. Ezenkívül elsajátíthatsz olyan technikákat is, melyek segítségével kiterjesztheted az álmaidat alvás közben.

 

Forrás: Napidoktor.hu

Ébresztőóra
Ez a bejegyzés az Egyéb kategóriában van. Adja a könyvjelzőkhöz: Bookmark.