5 tipp, hogy a kánikulában is jól aludj

A nyári alvászavar közismert jelenség. A gyakran éjjel is elviselhetetlen forróság, fülledtség, a rövid éjszakák, a korán felbukkanó nap fénye sokak életét megkeserítik ilyenkor. Pedig hosszú távon a kialvatlanság felőrli az embert, elvégre ahhoz, hogy jól teljesítsünk, minden nap rendesen ki kell pihennünk magunkat. Íme néhány jó tanács a nyugodt nyári éjszakákért!

Szellőztessünk átgondoltan!

Alváshoz az ideális hőmérséklet 20-22 fok körüli, ám a forró nyárban ezt gyakran legfeljebb klímaberendezés segítségével érhetjük el. Akinek nincs ilyen, kánikula idején inkább csak hajnalban szellőztessen, napközben pedig tartsa zárva az ablakokat, húzza be a függönyöket, hogy minél kevésbé melegedjen át a lakás.

Zuhanyozzunk le!

Egy kellemes zuhany a forró nyárban ellazít bennünket. Tisztának, üdébbnek érezhetjük magunkat tőle, ami jót tesz a közérzetünknek, így könnyebben adhatjuk át magunkat az esti pihenésnek is.

Szemtakaróval alszik
Kedves kislány alszik

Biztosítsuk az esti nyugalmat!

Időben készüljünk az elalvásra, lehetőleg minden este ugyanabban az órában. Lefekvés előtt egy-két órával már ne együnk semmit, és nem szerencsés ilyenkor már a testmozgás sem. Eszünkbe ne jusson például késő este még lemenni futni egyet – ezzel csak felpörgetnénk a szervezetünket, hogy aztán még nehezebb legyen ellazulnunk, kikapcsolnunk.

Csak semmi laptopozás, telefonnyomkodás!

Kutatások szerint a tévé vagy a számítógép, illetve az okoseszközök kékes fénye gátolja az alvást segítő melatonin hormon termelődését, ezért ha lefekvés előtt hosszasan bámuljuk ezeknek a készülékeknek a képernyőjét, ne csodálkozzunk, ha kiröppen az álom a szemünkből! Száműzzük tehát a hálószobánkból a televíziót, és véletlenül se vigyük magunkkal az ágyba a laptopunkat, tabletünket, okostelefonunkat. Egy hagyományos könyv vagy magazin olvasgatása közelebb visz bennünket az álmok birodalmához!

Sötétítsünk be!

Az alvást segítő hormon, a melatonin csak sötétben termelődik. Érdemes a hálószobánkba fénykizáró (black-out) függönyt választanunk, amivel tökéletesen kizárhatjuk a beszűrődő fényeket. Ha más megoldás nincs, szerezzünk be alvómaszkot, amellyel a szemünket tudjuk letakarni.

Forrás: http://www.napialvas.hu/7-tipp-hogy-nyaron-jol-aludjon/

Pár nyugodtan alszik
Ez a bejegyzés az Egyéb kategóriában van. Adja a könyvjelzőkhöz: Bookmark.