Az alvás fontossága az izomépítésben

A fejlődés három tényező függvénye. Edzés-táplálkozás-pihenés. A három tényező egyformán fontos, bármelyik csorbát szenved, a fejlődés elmarad, vagy legalábbis nem olyan léptékű, mint amilyet Te szeretnél.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a fejlődés érdekében naponta többször is edzenek, vagy ha egyszer, akkor két órát vagy annál többet is. Így nem lehet fejlődni, ezzel csak az izombontást fokozod függetlenül attól, hogy mennyit és mit eszel. A pihenés során regenerálódik ugyanis a mikro sérüléseket elszenvedett izomzat, ami így fejlődik, növekszik.

Az alvás során különböző fázisok váltakoznak, amelyek mindegyikének megvan a szerepe a megfelelő regeneráció érdekében.

Az alvás fontossága az edzéseknél
Kielégítő alvás edzés után

Első fázis:

Akkor indul, amikor a nap lemegy és a tobozmirigy melatonint kezd termelni. A melatonin egy olyan hormon, ami a fény hiányának hatására termelődik és álmossá tesz minket. Amikor lefekszel aludni, az izmok ellazulnak, a szívdobogás és a lélegzés lassul, a testhőmérséklet csökken. Az agy szintén pihen, de éber marad. Ha látnád az agy által generált hullámokat, látnád a váltást a gyors nappali Béta hullámokról a lassúbb Alfa hullámokra. Az Alfa hullámok eltűnésekor következnek a Téta hullámok, amikor is az alvás első fázisa indul. Ekkor az alvó nem érzékel semmit.

Második fázis:

Egy perccel az első fázis után indul a második fázis és 10-15 percig tart.

Harmadik fázis:

Amint vége a második fázisnak, az alvó 5-15 perces mélyalvásba kerül.

Negyedik fázis:

Ez egy nagyjából fél órás fázis, amikor is az REM szakasz bekövetkezik. Ez a Rapid Eye Movement, vagyis gyors szemmozgás szakasza, ekkor álmodunk. Ha az álomnak vége, az alvó visszatér a kettes fázisba és kezdődik elölről a folyamat. Egy éjszaka alatt kb. ötször ismétlődnek a fázisok.

Alvásszakértők tudományos kutatásai azt állapították meg, hogy egy embernek átlagosan 8 és negyed óra zavar nélküli alvásra van szüksége ahhoz, hogy az alvásfázisok megfelelően kövessék egymást.

 

Késői ébrenlét és kevés alvás
Ez a bejegyzés az Egyéb kategóriában van. Adja a könyvjelzőkhöz: Bookmark.