Alvásnapló

Sokszor érezzük úgy, hogy aludtunk ugyan az éjszaka, de ébredéskor mégis fáradtak vagyunk. Joggal merülhet fel bennünk a kérdés, hogy vajon tényleg jól aludtunk, vagy csak túl fáradtak voltunk az előző nap és kevés volt az alvás mennyisége? Ennek az érzésnek az is lehet az oka, ha rosszak az alvási szokásaink.

 

A rossz alvási szokásokat a leghatékonyabban alvásnapló vezetésével lehet megtalálni.  Az alvásnapló nem más, mint egy táblázat, melyben minden nap rögzítésre kerülnek az alvással kapcsolatos legfontosabb információk, mint például: Mikor fekszik le, mikor ébred föl?, Felkel-e az éjszaka során, ha igen hány alkalommal?, Mit evett, mit ivott a nap során?, …

Vezeti az alvásnaplót
Alvásnapló - minta

Mire jó az alvásnapló?

  • Adatai alapján megtudhatja, mennyi az az idő, amit valóban értékes, pihentető alvással töltött
  • A napi alvásidőt, az elalvások és felébredések idejét szemléletes grafikonon ábrázoljuk
  • Segítséget adunk az esetleges alvászavarok felderítéséhez
  • Alvással kapcsolatos panaszok, problémák esetén orvosának felbecsülhetetlen segítséget nyújthat naplója

Az alvásnaplót minimum 2 hétig, de inkább egy hónapig kell vezetni, hogy alvása a lehető legpontosabban elemezhető legyen. Amennyiben az alvásnapló elkészítését követően továbbra is tapasztalja a napközbeni fáradtságot, ingerlékenységet, álmosságot, abban az esetben forduljon szakértőhöz!

Ez a bejegyzés az Egyéb kategóriában van. Adja a könyvjelzőkhöz: Bookmark.