Soha többé alvásgondok

Az alvás szerepe nagyon fontos a test egészséges egyensúlyának és működésének megőrzésében. Ha az éjszakáink nem a kellő nyugalomban telnek, testünk nem regenerálódik és nem tudunk megfelelően teljesíteni. Egy egyszerű légzőgyakorlat, a 4-7-8 segít gyorsan elaludni és a stresszes állapotot jobban kezelni. A cikkből kiderül, hogyan alkalmazhatjuk ezt a hatásos légzőgyakorlatot.

Az ismert légzőgyakorlat, a 4-7-8 segíti a test és az elme ellazulását. Megkönnyíti és meggyorsítja a test nyugalomba helyezését, ezzel gyorsítva az elalvás folyamatát.

Hogyan végezzük el a gyakorlatot?

Vegyünk fel egy számunkra kényelmes pózt: üljünk, álljunk vagy feküdjünk! Ha ülünk, figyeljünk arra, hogy a hátunkat tartsuk egyenesen!

Tegyük a nyelvünk hegyét a felső fogsor mögé és végig tartsuk ott a gyakorlat során!

Lélegezzünk ki teljesen a szájunkon keresztül, közben adjunk ki hangot!

Lélegezzünk be az orrunkon keresztül csendben, amíg 4-ig elszámolunk!

Tartsuk bent a levegőt, ameddig 7-ig elszámolunk!

Lélegezzünk ki a szájunkon keresztül, ameddig 8-ig elszámolunk és adjuk ki a hangot közben!

Ez egy kör. Csináljunk 4 kört a gyakorlatból. Be se fogjuk tudni fejezni a 4 kört, már aludni is fogunk.

Jógázz az ágyban a jobb alvásért
Alvásgondok gyötrik?

Erre figyeljünk

A kilégzés kétszer olyan hosszú, mint a belégzés. Fontos, hogy betartsuk a 4-7-8 arányt a gyakorlatnál! Lehet, hogy eleinte gyorsabb számolásra van szükség, majd később, ahogy megnyugszik a testünk, egyre lassabb lehet a számlálás. Nem a sebesség, hanem az arányok számítanak!

A szakértők szerint a legjobb, ha reggel és este csináljuk a gyakorlatsort, mindig 4 kört egyszerre. Egy hónap után megemelhetjük 8 körre a sort. Amikor már ismerős lesz ez a gyakorlat, könnyebben be tudjuk illeszteni a napi rutinba.

Hogyan működik?

Amikor aggódunk vagy stresszesek vagyunk, több adrenalin kerül a véráramba. Ilyenkor a szívverés gyorsabb, a légzés ziláltabb és szaporább. Ez a légzés természetellenes módja. Amikor a 4-7-8 technikát gyakoroljuk, megnyújtjuk a belégzést, több oxigénhez juttatjuk a tested. Amikor bent tartjuk a levegőt, az oxigén szét tud áramlani a testben. Amikor érezzük, hogy a szívünk egyre lassul, az agyunkban a paraszimpatikus rész aktiválódik és nyugodtnak és csendesnek érezzük majd a világot.

Soha többé alvásgondok

Mikor használjuk a 4-7-8 technikát?

  • Amikor próbálunk elaludni.
  • Ha felébredünk az éjszaka közepén.
  • Amikor dühösek vagyunk.
  • Amikor aggódunk vagy félünk.
  • Bármikor, amikor egy kis relaxációra van szükségünk.

 

Forrás: WellnessCafé

Ez a bejegyzés az Egyéb kategóriában van. Adja a könyvjelzőkhöz: Bookmark.