Egy alkalmazás a kiegyensúlyozottabb alvásért

Bizonyítottan ártalmas egészségünkre, ha lefekvés előtt használjuk a mobiltelefonunkat vagy a tabletünket. Ez a hatás mérsékelhető, ha megfelelően állítjuk be az eszköz képernyőjét. A cikkben ehhez mutatunk egy ingyenes alkalmazást, amit elég csak egyszer letölteni és beállítani.

Laborvizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy ha lefekvés előtt mobilon vagy táblagépen olvasunk, játszunk vagy böngészünk, akkor a melatonin szint (ez a hormon felelős az alvásért) jelentősen leesik. A megfelelő éjszakai alvás hiánya pedig hosszú távon érrendszeri betegségekhez, elhízáshoz, daganatok kialakulásához vezethet, az agyunkat pedig komolyabban veszélyezteti, mint gondolnánk.

Olvasás és zene alvás előtt
Megváltoztatja a mobil fényét

A jelenség oka, hogy az ember belső órája a természetes fényt használva érzékeli a napszakokat, ezt zavarja meg a tabletek, okostelefonok által sugárzott kék fény. Az Androidra ingyen letölthető Night Owl – Screen Dimmer ezt akadályozza meg: kiszűri az ártalmas kék fényt, csökkenti a fényerőt, de mindezt persze úgy, hogy tökéletesen lássunk mindent a képernyőn.

Az alkalmazásba lépve egyből a beállítások között találjuk magunkat, ahol a jobb felső csúszkán kapcsolhatjuk be a kék fény szűrését.

Alatta két időpontot láthatunk, a felsővel megadhatjuk, hogy minden nap mikor kapcsoljon be automatikusan a mesterséges fény szűrése, alatta pedig azt, hogy mikor kapcsoljon ki. Ha ezt inkább a helyzettől függően mi szeretnénk eldönteni, akkor két lehetőségünk is van. Bekapcsolhatjuk a "Filter Navigation Bar" funkciót, amellyel az értesítések felett megjelenik egy be- és kikapcsoló és egy fényerőt szabályozó csúszka. Még egyszerűbb, ha az alkalmazás 2 widgetét használjuk: a baglyossal egy érintéssel be- és kikapcsolhatjuk a kék fény szűrését, a + és - jelekkel ellátott widgeten pedig a fényerőt szabályozhatjuk.

App a kiegyensúlyozott alváshoz

Az "Advanced Filtering" felirat alatt nem csak a kék fény blokkolását  (“Blue-Light Filter”) választhatjuk, az “Advance Filter” révén ugyanis az alap színek (kék, zöld és piros) megjelenését csúszkán állíthatjuk be olyanra, amelyet szemünk számára a legkényelmesebbnek érzünk.

 

Forrás: HVG.hu
http://hvg.hu/tudomany/20151130_jobban_fog_aludni_night_owl_fenyero_app

Ez a bejegyzés az Egyéb kategóriában van. Adja a könyvjelzőkhöz: Bookmark.