Így válassz matracot

Mind az agynak, mind a testnek és a léleknek is nagyon fontos a pihentető alvás, amelyhez nélkülözhetetlen egy kényelmes, jó minőségű matrac. Bár elsőre egyszerűnek tűnik, érdemes alaposan megfontolni, milyen fekhely mellett döntünk. A cikkből megtudhatják, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a megfelelő matrac kiválasztásánál.

A matrac kiválasztásánál ha lehet, még körültekintőbben kell eljárnunk, mint az ágykeretnél, mert hiába szép, ízléses, díszes a keret, ha a „tartalma” silány – így drága pénzen csak gyötrelmes éjszakákat vásároltunk magunknak. Érdemes rászánni akár több napot is, hogy a megfelelő darabot megtaláljuk. De milyen szempontok szerint keressünk?

Összefonódó póz

Mi számít kényelmesnek?

Az elsődleges, hogy a matrac kényelmes legyen. Sokan úgy gondolják, hogy az a jó, ha kellemesen süpped, puhán „befogad” magába a matrac, de hosszú távon az ilyen komfort megbosszulja magát. Ha a hátnak, deréknak, csípőnek nem nyújt elég támaszt éjjel a fekhely, akkor reggel „összetörve” ébredünk, és amit a boltban hívogatóan kényelmesnek találtunk, azt már az első éjszaka után legszívesebben kidobnánk. A jó matrac nem a puhaságáról ismerszik meg, hanem arról, hogy tartást, támaszt ad, ezért minél nagyobb valakinek a súlya, annál keményebb matracot érdemes választania.

Ahány alvásmód, annyi matrac

Nemcsak a testsúly, hanem a megszokott alváspozíció is befolyásolja, hogy számunkra milyen az ideális matrac. Aki általában hason fekszik, annak a közepesen kemény darabok ajánlottak, amik képesek igazodni a testformához és felveszik annak alakját, de még elég alátámasztást biztosítanak.

Dr. Balm 7Zones többzónás matrac
Kellemes ébredés reggel

Aki általában a hátán alszik, az jól teszi, ha minél keményebb matracot választ, mert a gerincnek szüksége van a határozott alátámasztásra. A puhább matracok azoknak valók, aki az oldalukon alszanak vagy éjjel gyakran váltogatják a testhelyzetüket: ezek a matracok nem nyomják az olyan kiálló testrészeket, mint a váll vagy csípő, és engedik, hogy a test olyan pozícióba kerüljön, amelyben a gerinc viszonylag egyenes maradhat, és így egyenletes terhelést kap.

Akinek ortopédiai problémái vannak, hátfájdalmaktól szenved, esetleg gondja van az ízületeivel, annak különösen alaposan át kell gondolnia, milyen fekhelyet választ. A derékfájósoknak általában a keményebb matrac válik be, az ízületi fájdalmakkal küszködőknek pedig érdemes többzónás ágyat választaniuk, amely alkalmazkodik az egyes testtájak súlyához és alakjához. Azonban választás előtt érdemes beszélni az ortopéd orvossal, és kikérni a tanácsát ez ügyben.

Dr. Balm matrac
Megfelelő tartást adó matrac

Extra igények

A testsúly és az esetleges ortopédiai panaszok mellett más szempontok is befolyásolhatják a matracválasztást. Vannak, akik izzadékonyak, és különösen éjszaka verejtékeznek sokat. Idős korban ez gyakrabban előforduló jelenség. Számukra olyan anyagból készült matrac javasolt, amely felszívja és levezeti a verejtéket, antibakteriális tulajdonságai pedig megakadályozzák a kellemetlen szagok kialakulását. Érzékeny bőrűeknek, allergiásoknak és asztmásoknak tanácsos a betegségüknek megfelelő anyaggal bevont matracot választani, ha hosszú távon nyugodt, pihentető éjszakákat szeretnének.

Tippek a matracválasztáshoz

  1. Mindig személyesen vásárolj matracot, hogy ki tudd próbálni még vásárlás előtt. Ne rendelj internetről és ne bízd másra a választást.
  2. Adj időt magadnak. Időzz el a matracon különféle testhelyzetekben. Feküdj hosszabb ideig az ágyon úgy, ahogy általában aludni szoktál, és figyeld meg, milyen hatással van a testedre.
  3. Végezz keménységtesztet! Feküdj hanyatt a matracon, és nyúlj a derekadnál a gerinced alá. Ha hézag van, akkor az ágy túl kemény, és nem biztosít jó alátámasztást. Az ilyen ágyban reggelre hátfájással ébredsz majd. Ha az oldaladon szoktál aludni, akkor nézd meg, hogy a csípőd és vállad kellőképpen be tud-e süppedni a matracba. Ha nem, akkor a gerincoszlop túlságosan meghajlik oldalirányba, és éjszaka nem tudsz zavartalanul pihenni amiatt, hogy a válladra és csípődre a kelleténél nagyobb terhelés esik.

Forrás: NLCafé
http://www.nlcafe.hu/egeszseg/20140611/igy-valassz-matracot/

Ez a bejegyzés az Egyéb kategóriában van. Adja a könyvjelzőkhöz: Bookmark.